Der gennemføre en fuldstændig omlægning af busterminalen hvorved der opnås tre delmål:
- Der skabes et langt bedre og overskueligt trafikknudepunkt med kort afstand mellem letbane, busser og S-tog.
- Der frigøres en byggegrund i den nordlige side af Banegårdspladsen til byudvikling.
- Der sikres plads til en bro, der kan forbinde over jernbanen til Stationsparken og det kommende regionaltogsstop.
- Der opnås bedre sammenhæng med Glostrup Shopping Center.
Dispositionsforslaget til ny busterminal indeholder en forenklet busterminal udformet som en gennemkørsels-terminal med standpladser i hver side af terminalgaden (som vist i helhedsplanen). I samarbejde med DSB og Banedanmark er busterminalen udformet så der kan skabes en fælles perron mellem de sydlige standpladser og det nordlige S-togspor. S-togene vil efter åbning af letbanen og implementering af næste generation S-tog forventeligt skulle holde i den vestlige ende af perronanlægget (tættest på letbanen). Dette muliggør at der kan etableres en ny perronside langs det vestgående S-tog, så man kan opnå udstigning direkte til den ombyggede busterminal. S-tog, busser og letbane vil på den måde næsten være et fælles perronanlæg. Her kan du se dispositionsforslaget for ny busterminal.