Hjælper dig med at finde vej i forvaltningen.
Borgerrådgiveren skal styrke dialogen mellem dig som borger og din kommune samt være med til at sikre din retssikkerhed.
Mona Reinholdt Rasmussen er jurist, og som borgerrådgiver er hun ansat direkte af kommunalbestyrelsen. Hun er derfor uafhængig af kommunens forvaltninger.
Du kan henvende dig skriftligt, du kan ringe og du kan aftale tid for et personligt møde.
Borgerrådgiveren kan gennemgå dit sagsforløb og undersøge, om de juridiske regler og principper for sagsbehandlingen er overholdt. Borgerrådgiveren kan ikke tage stilling til, om du har ret til en bestemt ydelse, men kan undersøge, om du har fået en korrekt sagsbehandling. Borgerrådgiveren kan også vejlede om dine muligheder og hjælpe med at få genskabt en konstruktiv dialog mellem dig og kommunen.
Målet med borgerrådgiveren er at sikre, at du bliver hørt af kommunen, og at dialogen er konstruktiv. Eventuelle klager bliver brugt fremadrettet til forbedring af sagsbehandlingen og borgerbetjeningen.
Borgmester Kasper Damsgaard siger:
Borgerrådgiveren udarbejder årligt en beretning til kommunalbestyrelsen, der beskriver borgerrådgiverens arbejde i årets løb og kommer med forslag og anbefalinger vedrørende kommunens sagsbehandling og betjening.
Du kan læse beretningerne nedenfor:
Denne hjemmeside benytter cookies fra tredjepart til besøgsstatistik. Vælger du "Accepter alle", giver du samtykke til at tredjepartsservices må gemme oplysninger om dit besøg. Læs mere om cookies