Behandling af personoplysninger ved digital fuldmagt

Digital fuldmagt – modtager af fuldmagt.

De følgende oplysninger er gældende uafhængigt af, om du er part i en sag eller f.eks. fungerer som partsrepræsentant i en sag.

Vi er den dataansvarlige – sådan kontakter du os

Glostrup Kommune er dataansvarlig for de personoplysninger, vi behandler om dig. Vores kontaktoplysninger er:

Glostrup Kommune
Rådhusparken 2, 2600 Glostrup
Telefon: 43 23 61 00
E-mail: glostrup.kommune@glostrup.dk og borgerservice@glostrup.dk
CVR-nr.: 65120119

Vil du kontakte os på mail, opfordrer vi dig til at skrive til os via Digital Post (sikker mail) på www.borger.dk

Sådan behandler vi dine personoplysninger

I forbindelse med digital fuldmagt behandler vi personoplysninger om dig. De personoplysninger, vi forventer at behandle om dig, er:

  • Almindelige personoplysninger: Navn, adresse og evt. telefonnummer.
  • Fortrolige personoplysninger: CPR-nummer.

At vi behandler oplysningerne, betyder bl.a., at vi modtager, registrerer, opbevarer, journaliserer, videresender og arkiverer oplysningerne. Vi kan ikke på forhånd sige præcis, hvordan vi vil behandle dine oplysninger, men typisk vil behandlingen bestå i at indhente, modtage og journalisere oplysningerne.

Hvis du efterfølgende f.eks. klager over vores evt. afgørelser, journalisering af oplysninger, beder om yderligere sagsbehandling eller søger om aktindsigt i den oprindelige sag osv., vil disse oplysninger også blive journaliseret og registreret på en ny sag, der kan tilknyttes til den oprindelige sag. I forhold til disse evt. efterfølgende forhold vil du også have samme rettigheder, og vi vil have samme pligter som beskrevet nedenfor.

Formål

Vi behandler dine personoplysninger for at kunne give dig svar på din henvendelse og/eller håndtere de myndighedsopgaver, som henvendelsen giver anledning til – i dette tilfælde primært for at kunne identificere dig og behandle din sag vedrørende digital fuldmagt.

Det er også nødvendigt at behandle dine personoplysninger for at kunne administrere, hvilke sager du har/har haft i Glostrup Kommune, og hvilke sagsbehandlingsskridt vi har foretaget.

Love og regler

Vi behandler personoplysningerne med hjemmel i forvaltningsloven og persondatareglerne.

Vi behandler konkret dine personoplysninger på baggrund af databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra e.

For behandling af CPR-nummer gælder databeskyttelsesloven § 11.

Videregivelse og modtagere

Vi videregiver kun personoplysninger om dig i de tilfælde, hvor det er relevant for at behandle din sag eller løse vores opgave som kommune, og hvor der er retlig hjemmel hertil.

Hvis der foreligger en lovbestemt pligt til at videregive oplysninger til andre offentlige myndigheder, vil de relevante personoplysninger blive videregivet i henhold til myndighedens krav. Vi kan oplyse dig om, at vi efter lovgivningen er forpligtet til at videregive en eller flere af ovennævnte oplysninger til Digitaliseringsstyrelsen.

Oplysningerne vil i øvrigt blive brugt, når det er nødvendigt til intern brug, f.eks. som led i opfølgning, statistik, ledelsesinformation mv.

Opbevaring og sletning

Vi opbevarer dine personoplysninger, så længe vi har behov for dem til at kunne varetage vores myndighedsopgaver, og vi har et lovligt og sagligt grundlag for det. Når vi ikke har brug for dine oplysninger længere, arkiveres den sag, som dine oplysninger indgår i. Herefter vil sagen efter en vis periode enten blive slettet hos os eller blive overført til Rigsarkivet – det bestemmes af arkivloven.

Dine rettigheder

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet (berigtigelse), og du har ret til at se og få udleveret de personoplysninger, som vi behandler om dig (indsigtsret). Du har også ret til under helt særlige omstændigheder at få oplysninger om dig slettet (retten til at blive glemt), medmindre der er retlige forpligtelser, der gør, at det ikke er muligt for os at slette oplysningerne.

Du kan læse mere om dine rettigheder på Datatilsynets hjemmeside.

Vores databeskyttelsesrådgiver (DPO)

Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine personoplysninger og dine rettigheder, er du altid velkommen til at kontakte vores databeskyttelsesrådgiver, Andreas Elemér Szöcs Drægert.

På vores hjemmeside kan du læse, hvordan du kontakter databeskyttelsesrådgiveren via Digital Post (sikker mail), og hvad vores databeskyttelsesrådgiver kan hjælpe med.

Dine klagemuligheder

Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder eller klage over vores håndtering af dine personoplysninger, er du velkommen til at kontakte os eller vores databeskyttelsesrådgiver.

Du har også mulighed for at klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk