Madservice - få mad bragt hjem

Hvis du ikke længere selv kan tilberede mad, kan du søge om at få mad leveret til dit hjem. Denne ordning kaldes madservice.

Du kan få mad bragt hjem, hvis du ikke selv kan lave mad på grund af midlertidig eller fysisk eller psykisk funktionsevne.

Før du kan blive godkendt til ordningen, skal vi vurdere dig i dit hjem.

Kontakt Visitationsenheden for at lave en aftale om et besøg.

Hvis du er blevet godkendt til at få mad leveret, skal du vælge en leverandør.

Du kan vælge en kommunal eller en privat leverandør:

  • Køkkenet på Ældrecenter Hvissinge (kommunens egen leverandør)
  • Det Danske Madhus (privat leverandør)

Maden koster det samme hos de to leverandører og de skal begge leve op til kommunens kvalitetsstandard.

Du vælger dine måltider for en måned ad gangen. Du har altid flere retter at vælge imellem til hvert måltid. Alle måltiderne er varierede, og benytter så vidt det er muligt årstidens grøntsager.

Alle måltiderne bliver leveret kolde, og er beregnet til at blive opvarmet hos dig.

Har du helbredsmæssige problemer, der stiller krav til din kost, skal din læge give os dokumentation herom. Det gælder blandt andet:

  • Sukkersygekost
  • Kolesterolsænkende kost
  • Fedtfattig kost
  • K-vitaminreduceret kost

Du kan få mad bragt ud til alle årets dage. Du får maden leveret på mandage, onsdage og fredage.

Du aftaler selv med din madleverandør, hvilken tid på dagen de skal levere maden.

Prisen for at få mad leveret, afhænger af, om du får en eller to retter om dagen. Du kan altså vælge at få en hovedret med eller uden en tilhørende forret, suppe, dessert eller lignende: 

  • 2 retter: 72 kr. per måltid
  • 1 ret: 56 kr. per måltid

Du betaler via girokort eller Betalingsservice (PBS).

Du betaler kun for de måltider du vælger. Har du afbestilt for sent, skal du betale for maden.

Du skal kontakte din leverandør, hvis du ønsker at afbestille din mad. Du kan senest afbestille maden kl. 12, 3 dage før levering. Har du afbestilt for sent, skal du betale for maden.

Er du utilfreds med afgørelsen af din ansøgning om madservice, skal du kontakte kommunens Visitationsenhed. 

Har du ris og ros til maden, skal du give besked direkte til den leverandør, der leverer maden til dig.

Visitationsenheden

Telefontid

Visitationsenheden har telefontid mandag til fredag 9.00-10.00