Vi bruger cookies

Ved at bruge sitet acceptere du dette. "nej tak til cookies"

Læs vores cookiepolitik

10 september 2021 kl. 09:34

Vurderingsstyrelsen udsender i september 2021 datagrundlaget for de kommende, nye ejendomsvurderinger til boligejerne af ca. 50.000 villaer, parcelhuse og rækkehuse i Danmark. Vi har fået oplyst, at det skulle dreje sig om ca. 485 ejendomme i Glostrup.

Det er ikke de nye ejendomsvurderinger, som i første omgang sendes ud. Det er oplysningerne, som staten har tænkt sig at bruge til ejendomsvurderingerne, der sendes ud. Disse oplysninger kaldes ”deklarationen”, og når deklarationen er modtaget i e-boks, har ejer en frist på en måned til at fremsende eventuelle indsigelser mod vurderingsgrundlaget, hvis der er fejl eller mangler.

www.vurderingsportalen.dk kan du bl.a. læse mere om

  • Hvornår deklarationerne bliver sendt ud til forskellige typer ejendomme og i hvilken rækkefølge.
  • Hvad du skal gøre, hvis du finder fejl i oplysningerne og vil sende en indsigelse.

Hvis du har spørgsmål, som ikke har med BBR-meddelelsen at gøre, skal du kontakte Vurderingsstyrelsen.

Hvis der er fejl i BBR-oplysningerne på din ejendom, kan du læse mere her: Vurderingsportalen.dk/fejl-eller-mangler-i-dine-bbr-oplysninger

Hvis du har brug for at kontakte Glostrup Kommune vedrørende BBR-meddelelsen kan du skrive til byggesagsafdelingen på bbr@glostrup.dk. Du kan også ringe på 4323 6171 mandag til fredag mellem kl. 10-12.

Vi håber, at Vurderingsstyrelsens oplysninger det meste af vejen ser rigtige ud, og at vi sammen kan skabe en god proces med at få de nødvendige rettelser på plads.