Vi bruger cookies

Ved at bruge sitet acceptere du dette. "nej tak til cookies"

Læs vores cookiepolitik

Opgaver

Bestyrelsens opgaver er:  

  • indenfor Kontaktpunktets økonomiske formåen at vurdere hvorvidt der er mulighed for supplerende initiativer, der kan øge antallet af nye levedygtige virksomheder samt medvirke til, at nye virksomheder udvikler sig til større virksomheder
  • forelægge årligt budget og fordelingsnøgle mellem kommunerne til godkendelse i de respektive kommunalbestyrelser
  • tilknytte revisor.  

Bestyrelsesmøder afholdes 1-2 gange om året, eller når mindst 3 bestyrelsesmedlemmer kræver det. Dagsorden skal angives.  

Med mindre bestyrelsen bestemmer andet, varetages foreningens forpligtelser i forbindelse med drift og koordinering, af den kommune, der stiller formanden.  

Medlem

  • Piet Papageorge

Sammensætning

Bestyrelsen består af 9 medlemmer, hvor hver kommune udpeger 1 politisk repræsentant blandt kommunalbestyrelsesmedlemmerne. De 9 kommuner er: Albertslund, Brøndby, Herlev, Hvidovre, Høje-Taastrup, Ishøj, Rødovre, Vallensbæk og Glostrup.  

Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand og 2 næstformænd. Valgene gælder for to år. Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden.  

Hjemmel

Kommunalbestyrelsens repræsentation i bestyrelsen er ikke lovbunden men udspringer af en fællesaftale mellem Glostrup Kommune og IværksætterKontaktpunktet.