Vi bruger cookies

Ved at bruge sitet acceptere du dette. "nej tak til cookies"

Læs vores cookiepolitik

Opgaver

Glostrup Forsyning består af holdingselskabet Glostrup Forsyning A/S og 5 datterselskaber. Alle medarbejdere i Glostrup Forsyning er ansat i serviceselskabet Glostrup Service A/S.

 

Alle 6 selskaber er ejet 100 % af Glostrup Kommune. Alle selskaber har samme bestyrelse og direktør, dog har Glostrup Vand A/S og Glostrup Forsyning A/S 2 forbrugerrepræsentanter i bestyrelsen, dog har Glostrup Vand A/S og Glostrup Spildevand A/S 2 forbrugerrepræsentanter i bestyrelsen. 

 

Glostrup Vand A/S formål er at drive vandforsyningsaktivitet i Glostrup Kommune samt udøve tilknyttet aktivitet i henhold i vandsektorlovens § 18.

 

Arbejdet som bestyrelsesmedlem vil omfatte 4-6 bestyrelsesmøder om året samt eventuelt enkelte elektroniske bestyrelsesmøder via e-mail.

Medlemmer

  • Leif Meyer Olsen
  • John Engelhardt
  • Henning Christensen
  • Christian Ebbesen
  • Robert Sørensen
  • Søren Enemark
  • Kasper Damsgaard

Sammensætning

Bestyrelsen består af mindst 3 og højst 9 medlemmer, der vælges på generalforsamlingen. På en ekstraordinær generalforsamling afholdt senest 31. december 2017 foretages valg af nye generalforsamlingsvalgte medlemmer til bestyrelsen og bestyrelsens formand med virkning fra 1. januar 2018.

 

Ved valg til bestyrelsen skal det sikres, at bestyrelsen ved sin sammensætning har de nødvendige kompetencer i forhold til selskabets karakter og aktuelle situation. På den måde sikres, at de samlede kompetencer i selskabets bestyrelse matcher de udfordringer, som selskabet står overfor.

 

Relevante kompetencer i bestyrelsen er:  

  • Økonomisk og forretningsmæssig indsigt
  • Kendskab til forsyningsmæssige forhold
  • Indsigt i kommunale/politiske forhold
  • Ledelsesmæssig erfaring.  

Ud over de nævnte bestyrelsesmedlemmer har selskabet 2 forbrugerrepræsentanter.

Hjemmel


Pkt. 4.2 i vedtægter for Glostrup Vand A/S af 8. maj 2013.