Vi bruger cookies

Ved at bruge sitet acceptere du dette. "nej tak til cookies"

Læs vores cookiepolitik

Opgaver

Jf. vedtægt for Glostrup Observations- og Behandlingshjem, § 3:

 

Den selvejende institutions ledelse består af en bestyrelse, der har det overordnede ansvar for institutionens ledelse og drift, og en forstander, der har ansvaret for institutionens daglige drift, herunder ansvaret for den pædagogiske og administrative ledelse.

Medlemmer

Der er ikke udpeget noget medlem fra kommunalbestyrelsen.

Sammensætning

Jf. vedtægt for Glostrup Observations- og Behandlingshjem, § 4:

 

Stk. 2: Institutionens bestyrelse kan udpege 2 bestyrelsesmedlemmer, som enten indstilles af Københavns Kommune eller Glostrup Kommune, af en privat forening/ organisation eller af offentlig myndighed med interesse for institutionens område.

Ved udpegning, ifølge § 4, stk. 2, tilstræbes det, at 1 af de udpegede bestyrelsesmedlemmer er repræsentant for de forældre eller plejeforældre, der har barn i institutionen.

 

Stk. 3: Bestyrelsesmedlemmer udpeges for perioder af indtil 4 år. For 2 medlemmer udløber valgperioden i slutningen af lige år. For øvrige medlemmer udløber valgperioden i slutningen af ulige år.

Suppleanter udpeges for perioder af 2 år.

Udpegede bestyrelsesmedlemmer og suppleanter kan genudpeges.

 

Københavns Kommune har med udgangen af marts 2018 opsagt driftsoverenskomst med Glostrup Observations- og Behandlingshjem.

 

Det betyder, at valget af ny repræsentant til bestyrelsen gælder fra 1. januar til 31. marts 2018.

 

Glostrup Observations- og Behandlingshjem vil forventeligt fortsætte i en ny form under Barnets Hus. Bestyrelsessammensætningen er endnu ikke afklaret.

Hjemmel

Jf. vedtægt for Glostrup Observations- og Behandlingshjem, § 4:

 

Bestyrelsen består af 3 til 5 medlemmer, hvoraf 3 udpeges af Hovedbestyrelsen for Barnets Hus, der desuden kan udpege 1 eller flere suppleanter for de 3 udpegede medlemmer.