Vi bruger cookies

Ved at bruge sitet acceptere du dette. "nej tak til cookies"

Læs vores cookiepolitik

Dagsordener og referater

Dato Møde Dokumenttype
10. oktober 2019 møde
12. september 2019 møde
15. august 2019 Møde

Læs om Handicaprådet

Opgaver

Handicaprådet rådgiver kommunalbestyrelsen i handicappolitiske spørgsmål og formidler synspunkter mellem borgerne og kommunalbestyrelsen om lokalpolitiske spørgsmål, der vedrører mennesker med handicap.

Medlemmer 

Tre medlemmer fra kommunalbestyrelsen:

  • Ina-Maria Nielsen (suppleant Lars Thomsen)
  • Pia Hagbarth Dahlin (suppleant Flemming Ørhem)
  • Gitte Wallin Limkilde (suppleant Hanne Nielsen) 

Tre medlemmer fra De Samvirkende Invalideorganisationer:

  • Jette M. Jensen
  • Helle Skovlund Jensen
  • Peter Sørensen

Mødeplan

Mødedatoer for 2019

Torsdag 15. august 2019, kl. 17.00

Torsdag 12. september 2019, kl. 17.00

Torsdag 10. oktober 2019, kl. 17.00

Torsdag 14. november 2019, kl. 17.00

Torsdag 12. december 2019, kl. 17.00

 

Sammensætning

Handicaprådet i Glostrup Kommune er sammensat af 3 medlemmer fra handicaporganisationerne i kommunen udpeget efter indstilling fra Danske Handicaporganisationer og 3 medlemmer af kommunalbestyrelsen.

 

Der udpeges en personlig stedfortræder for hvert medlem af rådet, som deltager i rådets møder ved det ordinære medlems forfald.

 

Formanden for Handicaprådet vælges blandt kommunalbestyrelsesmedlemmerne i rådet.

Næstformand for Handicaprådet vælges blandt de 3 medlemmer fra Danske Handicaporganisationer.

 

Handicaprådet virker i en 4-årig periode, svarende til de kommunale råds valgperiode, dog således at medlemmerne fungerer, indtil nye medlemmer indstilles eller udpeges.

 

Hjemmel

 

Den sociale retssikkerhedslovs § 37 a, jf. lovbekendtgørelse nr. 1345 af 23. november 2016, og bekendtgørelse nr. 1338 af 18. november 2016 om retssikkerhed og administration på det sociale område.